دکوراسیون اتاق نشیمن چگونه باید باشد؟ قسمت دوم

چیدمان مبل اتاق نشیمن

چیدن مبل قوانین خاصی دارد که با توجه به دکوراسیون منزلتان انجام می شود.

در اتاق نشیمنی که پنجره های زیادی دارد باید مبل ها را در مرکز اتاق و در رو به روی هم بچینید.

نباید فاصله زیادی بین مبل ها باشد. زیاد هم مبل هارا بدون فاصله قرار ندهید باید فاصله مبل ها  ۷۸سانتی متر باشد.

برای نشیمن های کوچک از مبل های کلاسیک، ساده و رنگ روشن استفاده کنید. یک فرش کوچک برای زیر مبل ها انتخاب کنید. می توانید مبل های خود را به صورت شکل ال بچینید. چیدن به شکل ال برای منازل کوچک بهتر است ولی می توانید برای منازل بزرگ هم استفاده کنید. فرقی ندارد مدل منزلتان چه مدلی باشد برای هر منزلی از چیدمان مدل ال می توانید استفاده کنید.

دکوراسیون منزل
مبلمان و دکوراسیون نشیمن

چیدمان مبل به شکل ال

وسایل های مورد نیاز اتاق نشیمن

  • مبلمان
  • میز تلویزیون
  • میز قهوه و چای
  • قفسه کتاب
  • فرش
  • دکوراتیو ها: گلدان، آینه، ساعت و…

اصلی ترین وسیله اتاق نشیمن مبل است. برای دکوراسیون نشیمن از انواع مبل ها می توانید استفاده کنید ولی پیشنهاده ما استفاده از مبل های مدرن است. ولی اگر شما مبل های مدرن را نمی پسندید می توانید از مبل های کلاسیک استفاده کنید. مبل هایی که به رنگ صدفی و سفید هستند می توانید برای منازل کوچک استفاده کنید تا فضا را دلباز تر نشان دهد.

اگر چه امروزه بیشتر مردم از میز تلویزیون استفاده نمی کنند ولی اگر شما میخواهید برای نشیمن خود میز تلویزیون بگذارید با سبک مبل های خود ست کنید.

میز قهوه (کافی تیبل) میز و صندلی های کوچک برای خوردن چای و قهوه هستند. این میز ها دکوراسیون شما را کامل نمی کند فقط برای زیبایی بیشتر خانه است. کافی تیبل ها در سایز های مختلف هستند یعنی اگر منزل شما کوچک است و می خواهید از این میز ها خریداری کنید نگران نباشید، می توانید میز های کوچک خریداری کنید. ارتفاق استاندارد کافی تیبل ها ۴۰ یا ۵۰ سانتی متر است. بهتر است از کافی تیبل های مستطیل یا بیضی شکل استفاده کنید.

دکوراسیون نشیمن
انواع میزها برای دکوراسیون نشیمن

برای کنار قفسه کتاب یک مبل تک نفره یا صندلی راک بگذارید. امروز بیشتر افراد تمایل زیادی برای داشتن قفسه کتاب دارند.

فرش زیباترین وسیله هر خانه است. فرش ها باعث می شوند زیبایی خانه چند برابر شود. بهتر است از فرش های دستبافت استفاده کنید ولی از فرش های ماشینی نیز می توانید استفاده کنید.

دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون و مبلمان نشیمن

روشنایی اتاق نشیمن

اگر نشیمن شما کم ارتفاع است از چراغ هایی استفاده کنید که نور را بالا می دهد و سقف را برجسته تر نشان می دهد. می توانید از چراغ هایی کمی استفاده کنید ولی روشنایی بالایی داشته باشید. برای این کار باید از چراغ های آویز استفاده کنید. باید لامپ هارا طوری قرار دهید که رو به روی آینه باشد. با این کار نور منعکس می شود و نور زیادی را ایجاد می کند.

دکوراسیون نشیمن
دکوراسیون نشیمن

درباره آرزو آدمزاد

من آرزو ادم زاد مترجم و محتوا نویس شرکت داده پردازان جامکونت هستم و خوشحالم در خدمت شما هستم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *