دکوراسیون داخلی مراکز تجاری با ایده های متفاوت

دکوراسیون داخلی تجاری

یکی از مهم ترین مسئله ای که باید در نظر گرفت، دکوراسیون داخلی مراکز تجاری است که در آن خرید و فروش انجام می گیرند.

می توان فضای تجاری را مثل یک رستوران در نظر بگیریم و آن را طراحی کنیم.

کف مراکز تجاری

وقتی یک نفر به یک مرکز تجاری مراجعه می کند، اولین چیزی که نظر او را جلب می کند وسایل به کار رفته در کف ساختمان آن مرکز است. که این طراحی تاثیر زیادی روی احساس رضایت مشتری از آن مکان را دارد. کف این ساختمان ها و مراکز به دلیل رفت و آمد زیاد و جابه جایی وسایل نیاز به کف پوش با دوام و با کیفیت دارد تاب هراحتی با گذشت زمان و استفاده از آن خراب و ساییده نشود. در این مراکز معمولا از سنگ های مرمر و سرامیک استفاده می کنند. در جاهای خاص آن مراکز مانند اتاق مدیریت از پارکت های شیک استفاده می کنند.

دیوار های مراکز تجاری

ویترین ها را باید طوری طراحی کنیم که در معرض دید مشتریان و قابل پسند آنها باشد. از نظر رنگ بندی و مصالح بکار رفته در آنها می توانیم نظر مشتری را به آنجا جلب کنیم تا باعث بالا رفتن فروش بشود. در رنگ آمیزی ویترین ها از رنگهای شاد، سرد و خنثی استفاده کنید تا کالا ها جلوه ی بیشتری از خود را نشان دهد. برای دیوار ها و ستون های این مراکز می توان از سنگ های مرمر، سنگهای تزیینی و کاغذ دیواری ها استفاده کرد.

روشنایی مراکز تجاری

نور پردازی مراکز از چند بخش تشکیل می شوند:

  • نما و ظاهر
  • ویترین ها
  • انبار و فضا های غیر تجاری
  • راهرو و محوطه
  • کافه و رستوران
  • پارکینگ

روشنایی مرکز شما، ارتباط مستقیمی برای جذب مشتری بیشتر دارد. نورپردازی مناسب باعث جلب توجه بیشتر افراد می شود. برای ویترین های مغازه از چراغ های ال ای دی استفاده کنید. راهرو ها و آسانسور ها نیز باید روشنایی مناسبی داشته باشند. اگر روشنایی مناسبی نداشته باشند، باعث خستگی مشتریان می شود. نباید روشنایی زیادی هم داشته باشید، از چراغ های گرم و آرابخش استفاده کنید. برای انبار ها هم باید از چراغ های استاندارد و مقاوم استفاده کنید. روشنایی پارکینگ های سر پوشیده مراکز تجاری باید حداقل ۵۰ لوکس نوری باشد تا همه جا روشنایی مناسبی داشته باشد. برای پارکینگ های رو باز هم از برج های نوری و از چراغ های خیابانی می توانید استفاده کنید.

 

درباره آرزو آدمزاد

من آرزو ادم زاد مترجم و محتوا نویس شرکت داده پردازان جامکونت هستم و خوشحالم در خدمت شما هستم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *