چیدمان فضا های کوچک چگونه باید باشد؟

دکوراسیون فضا های کوچک

این روز ها، دکوراسیون منزل از اهمیت خاصی برخوردار است. مخصوصا اگر خانه به متراژ کوچک باشد

تا هم زیباتر دیده شود هم نیاز های افراد آن خانه را فراهم کند.

دکوراسیون فضاهای کوچک
بهترین دکوراسیون برای مکان های کوچک

چه کار هایی را نباید در فضای کوچک انجام دهیم؟

شاید شما فکر کنید که باید برای منازل کوچک از فرش های کوچک استفاده کنید، ولی شما کاملا در اشتباه هستید. برای منازل کوچک باید از فرش های بزرگ استفاده کنید. فرش های کوچک، فضای خانه شما را کوچک تر از آنچه هست جلوه می دهد.

از بالش و کوسن های کمتری استفاده کنید. اگر چه استفاده از کوسن باعث می شود محیط خانه صمیمی تر دیده شود، ولی نباید زیاد از بالشت و کوسن استفاده کنید. باید روشنایی منزلتان مناسب باشد. تمام سایه های ایجاد شده را از بین ببرید. حتما از چراغ های دیواری و آباژور ها استفاده کنید.

از پرده های کوتاه استفاده نکنید. از پرده هایی استفاده کنید که از سقف تا کف هستند. این باعث می شود فضا بلند تر دیده شود.

دکوراسیون مکان های کوچک
بهترین شکل دکوراسیون مکان های کوچک

کاغذ دیواری های فضای کوچک

باید از کاغذ دیواری های روشن استفاده کنید چون فضای شما را بزرگتر نشان می دهد. از رنگ های آبی، سبز و بنفش می توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ کاغذ دیواری با وسایل منزل هماهنگ باشد در غیر این صورت محیط شما خسته کننده دید می شود.

از کاغذ دیواری هایی که پس زمینه آنها رنگ خنثی باشد برای فضای کوچک مناسب هستند. اگر کف منزل شما ساده است باید از کاغذ دیواری طرح دار استنفاده کنید. اصلا از کاغذ دیواری های سه بعد استفاده نکنید چون فضای منزل شما را شلوغ تر و کوچک تر نشان می دهد. از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که، طرح های روی آن بزرگ باشد.

دکوراسیون مکان های کوچک
استفاده از انواع کاغذدیواری برای دکوراسیون

مبلمان فضای کوچک

برای منازل کوچک بهتر است از مبلمان مدرن استفاده کنید. مبل های چستر و لاکچری برای منازل کوچک مناسب نیستند. نباید از مبل های بزرگ و پهن استفاده کنید. باید از مبل های کوچک و جمع و جور تر استفاده کنید.

اگر منزل شما به شکل مستطیل است باید دو مبل دونفره را رو به روی هم قرار دهید. مبل های خود را به شکل ال در یک از گوشه منزل بچینید، تا فضای زیادی را اشغال نکند. از مبل های نیم ست می توانید استفاده کنید که فضای کمی را اشغال می کند. برای فضای کوچک باید از مبل های رنگ خنثی استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر و دلباز تر جلوه دهد.

دکوراسیون مکان های کوچک
انواع مبلمان برای دکوراسیون مکان های کوچک

شکل ال

دکوراسیون مکان های کوچک
انواع مبلمان برای دکوراسیون

مبلمان نیمه ست

درباره آرزو آدمزاد

من آرزو ادم زاد مترجم و محتوا نویس شرکت داده پردازان جامکونت هستم و خوشحالم در خدمت شما هستم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *