وسایل گرمایشی منزل (قسمت چهارم)

سیستم گرمایش از کف

امروزه همه چیز به روش مدرن ساخته می شود.گرمایش از کف که به آن سیستم گرمایش کف تابشی هم گفته می شود، یکی از ویژگی های شیک منزل است. در این مقاله می خواهیم مزایا، معایب و هزینه آن را برای شما بیان کنیم.

گرمایش از کف چیست؟

در گذشته از شوفاژ و بخاری برای گرم کردن منزل استفاده می کردند. ولی امروز یک روش جدید وجود دارد بیشتر مردم هم از آن استفاده می کنند. سیستم گرمایش از کف به طوری است که گرما را از کف منزل به بالا انتقال می دهد. هنگامی که شما راه می روید گرما را احساس می کنید. در این روش تمام قسمت های خانه به طور یکسان گرم می شوند.

معایب و مزایا

این سیستم به دو قسمت: الکتریکی (انتقال گرما با سیم‌های برقی) و هیدرونیک (انتقال گرما با آب گرم) تقسیم می شوند.

۱_ استفاده از انرژی بهینه می شود.

رادیات ها برای گرم کردن به ۶۵-۷۵ درجه سانتیگراد نیاز دارند، ولی در کف گرمایش به ۲۹ درجه سانتیگراد نیاز دارد.

به این صورت می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

۲_ راحت و بدون دردسر است.

اگر شما از رادیات استفاده کنید هر چند یکبار باید آن را تعمیر کنید ولی سیستم کف گرمایش پس از نصب ۳۰ سال بدون هیچ دردسری می توانید استفاده کنید. یکی از مزایا هایی که دارد سیستم بسیار ساده ای دارد و به راحتی می توانید استفاده کنید.

۳_ فضا زیادی را اشغال نمی کند.

دیگر لازم نیست نگران آن باشید که چگونه دکوراسیون منزلتان را ست کنید. شما می توانید هر نوع دکوراسیونی که می خواهید را در منزل خود اجرا کنید.

۴_ با تمام کفپوش ها سازگار است.

شما می توانید از هر نوع کفپوشی که می خواهید استفاده کنید. فرقی ندارد که کفپوش شما سنگ، کاشی، چوب یا فرش باشد، از همه آن ها می توانید به کار ببرید.

گرمایش از کف

مراحل نصب سیستم کف گرمایش

بهترین زمانی که می توانید این سیستم را نصب کنید هنگام ساخت اتاق است. بعد از ساخت کمی نصب آن دشوار می شود.

ابتدا متخصصان نقشه آن را برای اتاق طراحی می کنند. نقشه این سیستم به چهار دسته تقسیم می شوند: مارپیچ، دو طرفه، سه طرفه و چهار طرفه. معمولا طرح مارپیچ را در راهرو ها، طرح دو طرفه را در اتاق خواب با دو دیوار سرد، طرح سه طرفه را در اتاق خواب با سه دیوار سرد و طرح چهار طرفه را در اتاق های نشیمن و پذیرایی به کار می برند.

گرمایش از کف

درباره آرزو آدمزاد

من آرزو ادم زاد مترجم و محتوا نویس شرکت داده پردازان جامکونت هستم و خوشحالم در خدمت شما هستم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *