شیک ترین و مدرن ترین دکوراسیون دندان پزشکی ها

دکوراسیون دندان پزشکی ها

یکی از مهم ترین مطب ها، مطب های دندان پزشکی است. در دندان پزشکی ها بیماران معمولا اضطراب دارند، باید فضای آن را طوری طراحی کنیم که آرامش بخش باشد. برای اینکه یک دکوراسیون شیک داشته باشید، باید اطلاعات کافی درباره علم رنگ شناسی و نورپردازی داشته باشید. برای دلباز تر شدن اتاق می توانید از آینه استفاده کنید.

رنگ بندی مطب دندان پزشکی

بهتر است از رنگ های شاد در دکوراسیون داخلی مطب استفاده کنید. رنگ های شاد بسیار آرامش بخش هستند. بهتر است سالن انتظار و اتاق درمان به یک رنگ باشند. این کار باعث می شود که افراد با آنجا آشنا شده و بهتر با محیط کنار بیایند. از ترکیب رنگ های آبی و کرمی، بنفش و سفید، سبز و سفید می توانید استفاده کنید. از رنگ های بژ، قهوه ای و خاکستری برای اتاق درمان استفاده کنید. رنگ بژ، رنگ خنثی است با با رنگ های دیگر به خوبی ترکیب می شود. رنگ قهوه ای را با رنگ های روشن ترکیب کنید. رنگ قهوه ای در ایجاد محیط مدرن کمک می کند. رنگ خاکستری بسیار آرام بخش است و باعث می شود استرس افراد کمتر شود. برای اتاق درمان کودک می توانید از رنگ های آبی و صورتی استفاده کنید.

دکوراسیون مطب

ترکیب رنگ آبی و سفید

دکوراسیون مطب

ترکیب رنگ خاکستری و سفید

نورپردازی مطب دندان پزشکی ها

نورپردازی باید به گونه ای باشد که استرس بیمار را از بین ببرد. نورپردازی فضای دندان پزشکی ها نباید زیاد روشن یا تاریک باشد. می توانید بر روی کمد های داخل اتاق درمان از نور های توکار استفاده کنید. در دکوراسیون مطب دندان پزشکی ها نورپردازی به دو دسته تقسیم می شوند: نورپردازی کلی و نورپردازی نقطه ای. از ترکیب رنگ نور سفید و نور زرد استفاده کنید تا نور طبیعی به وجود بیاید. اتاق درمان کودکان نباید تاریک باشد باید در نورپردازی آن دقت کنید. برای اتاق انتظار می توانید از هالوژن های سقفی یا لامپ های آویز استفاده کنید. برای مطب های دندان پزشکی بهتر است از لامپ های LED استفاده کنید تا ایجاد سایه را کاهش دهد.

دکوراسیون مطب

وسایل و تجهیزات موردنیاز مطب دندان پزشکی

۱- انواع صندلی ها (صندلی یونیت، صندلی سالن انتظار، صندلی تابوره و…)

۲- ابزار های جراحی (آینه دندانپزشکی، دستگاه های جرم گیر، دستگاه ساکشن و…)

۳- ماسک و دستکش

۴- وسایل های زد عفونی

۵- روکش های موقت دندان

۶- دستگاه های رادیوگرافی دندان

۷- دهان باز کن برای کودکان

درباره آرزو آدمزاد

من آرزو ادم زاد مترجم و محتوا نویس شرکت داده پردازان جامکونت هستم و خوشحالم در خدمت شما هستم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *